چطور تيزر تبليغاتي آنلاين و اتوماتيک بسازيم؟
چطور تيزر تبليغاتي آنلاين و اتوماتيک بسازيم؟
اگر تا به حال در کمپينهاي بازاريابي خودتان از ويديو تبليغاتي استفاده نکرديد، زمان آن رسيده که تجديد نظر کنيد. خبر خوب اينکه؛ ساخت تيزر و تبليغات ويديويي بر عکس آن چيزي که فکر ميکنيد، بودجهي مارکتينگ شما را هدر نميدهد. همينطور لازم نيست براي آن هزينهاي سنگيني در نظر بگيريد. ميپرسيد چطور؟
در اين مطلب قصد داريم يکي از ابزارهاي آنلاين و مقرونبهصرفه براي ساخت کليپ و تبليغات ويديويي کسبو کارها را معرفي کنيم. با ما همراه باشيد.
تکنيکهاي ساخت تيزر و تبليغات ويديويي تأثيرگذار
ساخت تيزر براي صفحات اجتماعي مثل يوتيوب، فيسبوک و اينستاگرام نرخ تعامل مخاطب را به صورت صعودي افزايش ميدهد. بنابراين هزينه کردن در اين بخش نه تنها به شناخت و توسعه برندتان کمک ميکند. بلکه چهرهاي حرفهاي و جذاب از کسبوکارتان به نمايش ميگذارد. البته ناگفته نماند که نتيجه اين کاريزماتيک و جذابيت، خودش را در بالا بردن نرخ فروش نمايان خواهد کرد.
بيشتر بخوانيد: تجهيزات دوربين مداربسته دوربين مداربسته چيست؟
اما براي ساخت کليپ و تيزر باکيفيت و مؤثر بايد به نکاتي توجه کنيد. در ادامه برخي از آنها بيان شدهاند:
1- مشکلي را حل کنيد
ساخت ويديو تبليغاتي بايد همراه با خلاقيت باشد. اما يک گام فراتر از آن هم وجود دارد. يعني با زباني ساده به مخاطبهاي خود بگوييد که چطور ميتوانيد به آنها کمک کنيد؟ کسبوکارتان چه مشکلي را برايشان حل ميکند؟ تصويرسازي سادهي حلِ مشکل، همان خلاقيتي است که ميتواند ساخت تيزر تأثيرگذار را تضمين کند.
2- از اسکريپت استفاده کنيد
تبليغات ويديويي موفق محتوايي قوي دارند. پيش از ساخت تيزر بايد دربارهي محتواي آن برنامهريزي کنيد. ميخواهيد در ساخت کليپ کسبوکارتان چه مفاهيم و موضوعاتي را پوشش دهيد؟ جزئيات آن را تهيه کنيد و در جلسهاي با تيم بازاريابي خود در ميان بگذاريد. اگر کسبوکارتان حال و هوايي استارتآپي دارد ميتوانيد اين برنامهريزي را با جامعهاي کوچک از مخاطبهاي خود به اشتراک بگذاريد و بازخوردهاي اوليه آنها را جمعآوري کنيد. اين روش کمک ميکند تا ميزان اثرگذاري برنامهي ويديويي خود را بررسي کنيد.
3- سکوي پرتابتان را انتخاب کنيد
بعد از ساخت تيزر يا ويديو تبليغاتي ميخواهيد آن را در کدام پلتفرمها به اشتراک بگذاريد؟ در حال حاضر پلتفرمهاي اجتماعي يوتيوب، فيسبوک و اينستاگرام محبوبترين گزينهها به شمار ميروند. براي افزايش بازيد و تعامل مخاطب ميتوانيد به طور همزمان از هر سه آنها استفاده نماييد.
تعيين پلتفرم اشتراکِ محتواي بصري مهم است چون لحن و زباني که با مخاطبين خود صحبت ميکنيد، بسته به نوع کسبوکار ميتواند در هر يک از آنها متفاوت باشد. در اغلب موارد صداي برند در شبکههاي اجتماعي صميمانهتر از وبسايت رسمي کسبوکارها است.
4– خلاق باشيد
مخاطبهاي آنلاين عادت دارند که با کليکهاي پي در پي از روي ويديوهاي تبليغاتي معمولي عبور کنند. اگر ميخواهيد در ذهن مخاطب جا بگيريد، بايد حرف تازهاي براي گفتن داشته باشيد و در ساخت تيزر و ويديوي تبليغاتي اين خلاقيت را به نمايش بگذاريد.
فلت رندر چطور به ساخت کليپ و تيزر مخاطبپسند کمک ميکند؟
فلت رندر يک ابزار ويديوساز آنلاين است. اين ويديوساز شامل قالبهاي نيمه آماده براي ساخت انواع کليپ و ويديوهاي تبليغاتي است که ميتوانيد متناسب با اهداف محتواي بصري و استراتژيهاي کسبوکارتان از آنها استفاده کنيد.
روش کار با آن بسيار ساده است. براي شروع کافيست تا قالب مورد نظرتان را انتخاب کنيد. تصاوير، محتواي متني، عکس و موزيک و… را به آن افزوده و در نهايت به تماشاي دموي ويديو تبليغاتي خود بنشينيد.
بيشتر بخوانيد : بهترين دوربين مدار بسته انواع دوربين مدار بسته
از ويژگيهاي فلت رندر ميتوان به موارد زير اشاره کرد:
- وجود کتابخانهاي گسترده و متنوع از قالبهاي نيمه آماده
- شخصيسازي تصاوير، موزيک، محتواي متني و… در ساخت کليپ
- قابليت نمايش همزمان دموي تيزر تبليغاتي به صورت کاملا رايگان
- امکان ساخت تيزر، بدون محدوديت مکاني و زماني و بينياز از دانشهاي تخصصي گرافيک
- دسترسي ساده به تنظيمات مربوط به تغييرات رنگ، فونت و غيره
- ارايهي تيزر تبليغاتي در کيفيتهاي گوناگون (ميتوانيد متناسب با هزينهاي که براي بازاريابي ويديويي خود در نظر گرفتيد از پلنهاي ساخت تيزر در فلت رندر استفاده کنيد و هزينه بازاريابي خود را کاهش دهيد. پايينترين هزينه براي ساخت کليپ تبليغاتي معادل 18 هزار تومان است و با انتخاب کيفيتهاي بالاتر تصوير و متناسب با فريم افزايش مييابد.)
- پروسهي ساخت اتوماتيک و سريع
- تنوع بالا در روشهاي ارايهي محتوا